Prvenec belgijskega režiserja Lukasa Dhonta je gledalce na filmskem festivalu v Cannesu navdušil z zgodbo o transspolnem dekletu, ki želi postati balerina.
Petnajstletna Lara je odločena, da bo postala poklicna balerina. Z očetovo podporo bo naredila vse, da bi dosegla svoj cilj, zato se z družino preseli v novo okolje, kjer se lahko šola na eni najslovitejših belgijskih plesnih akademij. Njene najstniške frustracije in nepotrpežljivost pa se vse bolj stopnjujejo, ko začne postopoma odkrivati, da se njeno telo tako zlahka ne ukloni zahtevam strogih učiteljev. Lara je bila namreč rojena kot fant.
»Leta 2009 sem v belgijskem časopisu prebral članek o mladem dekletu, rojenem v deškem telesu, katerega edina želja je bila postati baletka. Zgodba me je takoj prevzela, neprestano sem premišljal o njej in se k njej dolgo vračal. Zaljubil sem se v to dekle. Predstavljalo mi je zgled poguma, dejal sem si: Če bom ustvaril celovečerni prvenec, želim, da govori o njej.«
– Lukas Dhont
Igrajo: Victor Polster, Arieh Worthalter, Katelijne Damen idr.
Iz prve roke
»Ko sem bil otrok, je oče želel, da bi bil tabornik. Vsaka dva tedna naju je z bratom odpeljal na igrišče, kjer sva se z ostalimi otroki igrala v blatu, ali pa smo šli taborit. To sva sovražila, veliko raje sva igrala, pela in plesala, saj se nama je zdelo, da so to načini, prek katerih se lahko resnično izraziva. Lahko si predstavljate, kako zbegana sva bila, ko sva izvedela, da je to nekaj, kar velja za feminilno, nekaj za punčke. Začel sem se spraševati, kako mi je to lahko všeč, če pa sem fant. Sčasoma sem vse skupaj opustil, saj nisem želel, da bi se mi posmehovali.
Mnogo let kasneje, ko sem se vpisal na filmsko šolo, sem prebral časopisni članek o deklici, ki se je rodila kot deček, a je bila prepričana, da je deklica. To me je tako prevzelo, da sem začel razmišljati o filmu, katerega glavni lik bi bila pogumna najstnica, ki se postavi po robu družbi, v kateri sta biološki in družbeni spol čvrsto povezana. Tako je začel nastajati film Dekle, saj sem čutil, da moram povedati nekaj o tem, kako dojemamo spol, ženskost in moškost, predvsem pa sem želel pokazati notranji boj mlade junakinje, ki zavoljo tega, da bi postala balerina, svoje telo prižene do skrajnosti. To je film o deklici, ki se pri petnajstih letih odloči, da bo iskrena do sebe, kar je nekaj, za kar nekateri porabijo vse življenje.«
– Lukas Dhont
Festivali, nagrade
Cannes 2018 – nagrada Queer Palm, nagrada FIPRESCI, nagrada za režijo (zlata kamera), nagrada za najboljšega igralca v sklopu Posebni pogled (Victor Polster)
Palić 2018 – nagrada za najboljši film
Jeruzalem 2018 – nominacija za najboljši prvi film
LIFFe 2018