Kritiki o filmu
»Britanka Andrea Arnold je z Ameriško ljubico ustvarila najbogatejši in najbolj sublimen ameriški film leta: dokumentarno pravljico, ki je obenem nekakšen muzikal; odiseji podobno popotovanje skozi tisto drugo Ameriko z bildungsromanom o najstnici iz delavskega razreda v svojem živahno utripajočem srcu. /…/ Ameriška ljubica nikoli ne postane eden tistih številnih filmov, ki jih prikliče v spomin, na primer Še en dan v raju (Another Day In Paradise) ali Spomladanske žurerke (Spring Breakers) /…/: Arnoldova je na trdnih britanskih temeljih loachevskega socialnega realizma in neorealističnih strategij zgradila divji in neprizanesljiv, a hkrati skrajno radosten, optimističen in zapeljiv film, ki je tako vizualno očarljiv kot glasbeno transformativen. /…/ Film si resnično zasluži pridevnik ‘ameriški’: čeprav je že na prvi pogled jasno, gre za delo Andree Arnold, pa hkrati odlično ujame živahno predrznost in energijo proto-ameriških filmarjev, kakršna sta ‘Divji’ Bill Wellman in Raoul Walsh. Ameriška ljubica je tako kot njuna dela – in kot noben drug film letos – skoraj nezaslišano polna življenja.«
– John Patterson, The Guardian
»Potepuški, postopaški film ceste, ki ga poganjajo seks, hip-hop in bližnji posnetki žuželk. /…/ Ameriška ljubica je razpršena antologija nasprotujočih si čustev, občutkov in žanrov. To je hkrati epizodičen potopis, kronika o odraščanju in obsodba težkih družbenih razmer; film, ki ima v svojem DNK zapisu približno enako mero Jacka Kerouaca, J. D. Salingerja in Charlesa Dickensa. /…/ Dolg in kaotičen, kakršen je, je izmenoma opazujoč in poln energije, pa tudi očarljiv na način, ki je hkrati nepričakovan in organski.«
– A. O. Sott, The New York Times
»Najpomembnejši in najbolj eksploziven film o mladinski kulturi v zadnjem času.«
– Dazed and Confused Magazine
»Nekateri bodo v filmu /…/ videli zgodbo o odraščanju /…/, drugi sodobno različico Golih v sedlu (Easy Rider) ali youthsploitation pustolovščino v slogu Larryja Clarka ali Gusa van Santa /…/. A če vprašate mene, je Ameriška ljubica najboljše delo Andree Arnold po njenem prvencu Rdeča cesta; razburljiva pustolovščina, ki spaja surovi vérité slog družbenopolitičnih parabol Kena Loacha z veličastno lepoto ruralnih filmskih sanj Terrencea Malicka – vse to filtrirano skozi oči neukrotljive junakinje, katere izkušnje so hkrati individualne in univerzalne.«
– Mark Kermode, The Guardian
»Delno sanjava milenijska pustolovščina, delno popačena tapiserija ameriške kulture in delno izvrstno uprizorjen iTunes muzikal.«
– Guy Lodge, Variety
»Film bi morda najbolje opisali kot Sadove jeze (Grapes of Wrath) ali Na cesti (On the Road) za milenijsko generacijo.«
– Jordan Ruimy, The Film Stage
»Andrea Arnold napolni Ameriško ljubico /…/ s svojimi značilnimi motivi – naturalističnimi opisi težkih plati delavskega življenja, intenzivnimi spolnimi prizori, eksplozivno fizično energijo ter odsotnostjo moraliziranja in sentimentalnosti –, hkrati pa najde surovo lepoto v najbolj neprivlačnih delih ameriške pokrajine. Še več: tako kot v Akvariju tudi tu izvabi osupljivo igro iz neprofesionalne igralke. Čeprav zanikrno subkulturno prizorišče /…/ prikliče v spomin filme režiserjev, kot sta Larry Clark in Harmony Korine, ter fotografije Roberta Franka, Dannyja Lyona in Williama Egglestona, pa so teme in slog povsem v duhu režiserkinih prejšnjih del.«
– Alissa Simon, Sight & Sound
Film je zelo primeren tudi za šolski ogled (za srednješolce).
Teme za pogovor:
odnosi v vrstniških skupinah, zaljubljenost in ljubezen, preživetje na obrobju, mladi in družba, identiteta, samospoštovanje, svoboda, realizem, film in glasba, avtorski film, film ceste
Uporabno pri šolskih predmetih:
angleščina, sociologija, filozofija, psihologija, glasba