Zgodba
Stari laanški princ Laurent omaga na obali oddaljene dežele, kjer ga najde dvanajstletni Tom. Zatočišče dobi v zapuščenem muzeju, kjer Tom prebiva s staršema in njuno pomočnico. Oče in mama sta predana znanstvenika. Pred leti so ju izločili iz akademskih krogov, ker sta trdila, da poleg njihove obstajajo tudi druge civilizacije razvitih opic, česar pa nihče ne verjame. V mestu Niouton namreč velja, da je njihova skupnost najbolj napredna na svetu in zato vzvišena nad vsemi vrstami. Ko princ okreva, se izkaže, da ni neuki divjak, ampak razgledan in izobražen mož. Čeprav govori drugačen jezik, se zdi, da ju s Tomom povezuje globoka vez. Žene ju želja po odkrivanju sveta, ki je poln novih izumov in spoznanj, živ, pisan in prepleten v soodvisnosti. Prijateljstvo med dečkom in starcem pa ne bo spremenilo le njiju.
Napeta pustolovščina o prijateljstvu med dečkom in ostarelim princem, ki ob prigodah zastavlja vprašanje: ali lahko civilizacija preživi, če se postavi nad naravo.
O avtorjih
Jean-François Laguionie, režiser
Jean-François Laguionie (1939, Besançon) je francoski animator, režiser in producent, ki je prve filme ustvarjal pod mentorstvom slovitega francoskega mojstra animiranega filma Paula Grimaulta. Za svoja dela, v katerih ostaja zvest predvsem risani tehniki, je prejel številne nagrade, med drugim zlato palmo za najboljši kratki film za La Traversée de l’Atlantique à la rame (1978) leta 1978 v Cannesu in veliko nagrado za film La Demoiselle et le violoncelliste (1965) leta 1965 v Annecyju.
Filmografija celovečernih filmov: Gwen, le livre de sable (1985), Le Château des singes (1999), L’île de Black Mór (2003), Le Tableau (2011), Louise pozimi (Louise en hiver, 2016).
Xavier Picard, sorežiser
(1962, Reims) je francoski režiser in producent animiranih filmov. V izjemno plodoviti mednarodni karieri je ustvaril za več kot 300 ur animiranih filmov, ki so bili predvajani v več kot 100 državah. Njegovi najodmevnejši deli sta celovečerni film za otroke Mumin na Azurni obali (2014) in televizijska serija Odd Family (2005). Prinčevo potovanje (2019) je najnovejši celovečerec, pri katerem je sodeloval kot sorežiser.
Iz prve roke
»S [soscenaristko] Anik Le Ray sva menila, da bo bolje in zabavneje, če moči v tem fiktivnem svetu ne dava v roke vojaški ali politični oblasti, temveč Akademiji znanosti, ki je glede odnosa med opicami in naravo neomajna. Poleg tega sva to ‘moderno skupnost’ morala umestiti v neko obdobje, ji pripisati nek slog in jasno izoblikovano vedenje, ki bi nas spominjali na lastno zgodovino. Izbrala sva konec 19. stoletja, saj je človek takrat dosegel vrh svojega občutka večvrednosti v primerjavi z naravo in s tistimi, ki po njegovem mnenju niso dosegli enake razvojne ravni.«
– Jean-François Laguionie, režiser
Zanimivosti o filmu
Prinčevo potovanje je nadaljevanje filma Le Château des singes (1999), v katerem smo spremljali potovanje mladega opičjaka Koma, ki ga je princ pred davnimi leti sprejel v svoje kraljestvo. Ta mladi, radovedni in navihani pripadnik plemena Woonko je padel iz drevesnih krošenj, v katerih živi njegovo pleme. V »spodnjem svetu« je mladi opičjak odkril napredno civilizacijo plemena Laanko, ki je precej daleč od preprostega načina življenja v tesnem stiku z naravo, kakršnega je bil vajen dotlej. Ob raziskovanju novega sveta je lahko ponovno pretehtal predsodke o svetu spodaj, ki jih je podedoval od svoje družine. Ta ga je namreč iz strahu pred tujci svarila pred nepoznanim svetom pod krošnjami. V Prinčevem potovanju se režiser Jean-François Laguionie po dvajsetih letih vrača k usodi princa plemena Laanko, ki nam skozi svoje spomine daje vpogled v pretekle dogodke, povezane s Komom, hkrati pa ga spremljamo na poti odkrivanja novega sveta, na kateri se v deželi vrh drevesnih krošenj sreča tudi s Komovim plemenom Woonko.
Kritike
»Prinčevo potovanje je sosledje pustolovščin, ki govorijo v prid prijateljstvu med generacijami, potrebi po strpnosti do drugih ter želji po usmerjanju pozornosti v to, kar opice (in ljudi) združuje, ne pa poudarjanju tistega, kar jih razdvaja.«
-Allan Hunter, Screendaily
»To je prepričljiva, nežna in premišljena študija ksenofobije v fantazijskem kontekstu, ki jo odlikujeta eleganten in prefinjen slog animacije ter milozvočna glasbena oprema. /…/ Opice, ki bodo navdušile vso družino.«
-Josh Slater-Williams, SciFiNow
»Prinčevo potovanje s tehtnimi argumenti in izrazito jesensko vizualno podobo zagovarja stališče, da je naš čut za civilizacijo že mrtev – in da je čas, da poiščemo alternativo. To slutimo že od vsega začetka, a je dobro, da se nam odvije pred očmi na platnu.«
-Vassilis Kroustallis, Zippyframes
Nagrade in festivali (izbor)
– častni kristal za Jean-Françoisa Laguionieja, Mednarodni festival animiranega filma v Annecyju 2019
– posebna omemba, tekmovalni program Film Discoveries, Mednarodni filmski festival Kids Kino 2020
– nominacija za nagrado Melies d’Argent, festival Trieste Science+Fiction 2019
– tekmovalni program, Mednarodni festival animacije Anilogue 2019
– uradni tekmovalni program, Mednarodni festival otroškega filma v New Yorku 2020
– nagrada za celovečerni film AniMovie, Mednarodni festival animiranega filma v Stuttgartu 2020
– nagrada ekumenske žirije, Mednarodni filmski festival Schlingel 2020
—
Film je zelo primeren tudi za šolski ogled (za 2. in 3. triado OŠ ter za srednje šole).
Več informacij o možnostih organiziranja šolskih kinopredstav najdete na tej povezavi.
Teme za pogovor:
pustolovščina, raziskovanje, prijateljstvo, strah pred drugačnim, znanost, sobivanje z drugimi vrstami in okoljem, človeško in živalsko, obstoj drugačnih svetov, kultura in družba, napredek, odnos do dobrin, povezanost med različnimi generacijami, animirani film
Uporabno pri predmetih:
družba, domovinska in državljanska kultura in etika, slovenščina, francoščina, filozofija, likovna umetnost, biologija