Oktobra na velika platna prihaja pustolovščina Tartinijev ključ, posneta po istoimenskem mladinskem romanu Romana Kukoviča, v katerem se trije najstniki po napačno prejetem SMS sporočilu podajo na iskanje zaklada.
Film je režiral Vinci Vogue Anžlovar, ki je napisal tudi scenarij po knjižni predlogi. Glasbena skupina LPS pa je za film posnela dva singla: Nekaj novega in Počakaj me.
V glavnih vlogah igrajo Ella Lapajne, Svit Šturbej, Maks Kerševan, Nenad Nešo Tokalić, Goran Navojec, Jurij Drevenšek, Primož Pirnat, Janez Škof, Tanja Ribič Đurić, Zala Djurić, Bojan Trampuš, Filip Vidušin, Grega Čušin, Jadranka Đokić, Lana Šantelj in drugi.
Zgodba
V Piranu se križajo poti treh otrok iz različnih socialnih okolij: domačinke Mario (Maks Kerševan), ki živi z babico, Roberta (Svit Šturbej) iz poletne kolonije, ki se v družini sooča z nasiljem, in premožne Barbare (Ella Lapajne), ki je na počitnicah z očetom in njegovo partnerko. Barbara prejme napačno poslano SMS sporočilo, ta pa jih skozi niz ugank in dogodivščin, povezanih s srednjeveškimi skrivnostmi Pirana, vodi do zaklada, ki pa ga iščeta tudi zlikovca Grandemare (Goran Navojec) in Jofa (Jurij Drevenšek). Otroci se med pustolovščino zbližajo, preskočijo pa tudi ljubezenske iskrice.
Napeta mladinska kriminalna drama Tartinijev ključ je posneta po istoimenskem mladinskem romanu Romana Kukoviča. Tega je Društvo Bralna značka Slovenije Zveze prijateljev mladine Slovenije uvrstilo v izbor leposlovnih knjig, primernih za učence v tretjem triletju osnovne šole.
Anžlovar: »Zaplet preko telefona, a do zaklada analogno«
»Zgodba je Da Vincijeva šifra Dana Browna za otroke. To je bila moja prva misel, ko sem prebral knjigo pisatelja Romana Kukoviča Tartinijev ključ. Fascinantno pri zgodbi je, da se zaplet sicer začne prav preko telefona, a otroci odložijo elektronske naprave in se lova na “zaklad” lotijo analogno. Knjiga pokaže, da se da zabavati v pustolovščinah tudi brez pametnih telefonov, navdušila pa me je še zaradi številnih podrobnosti iz zgodovine starodavnega primorskega mesta Piran. Iz knjižne osnove sem želel narediti film poln preobratov, suspenza, prijateljstva, prvih ljubezni in interakcije z občinstvom. Predstavljam si, da bodo gledalci ugibali rešitve ugank, ki se pojavljajo skozi film, in si čestitali ob pravih odgovorih. Če mi je uspelo, bodo v filmu uživali tako otroci kot tudi odrasli, sporočila pa bodo razumeli vsi – prijateljske in ljubezenske zgodbe se lahko spletejo ne glede na socialni status, timsko delo je uspešnejše od individualnega, radovednost in raziskovanje pa sta gibalo napredka. Vsekakor so tu še “pravljični” elementi, da dobro premaga zlo,« je ob filmu povedal režiser Vinci Vogue Anžlovar, ki je to zanj šesti celovečerni film. Pred tem je režiral filme Dedek gre na jug (2022), Vampir z Gorjancev (2008), Poker (2001), Oko za oko (1993) ter Babica gre na jug (1991).
Spoznavanje Pirana skozi čas
Film je večplasten in omogoča interdisciplinarno podajanje šolske snovi na osnovi filmske materije – vse od spoznavanje kulturne dediščine in glasbene vzgoje pa do zgodovinskega razvoja obmorskih mest in same primorske arhitekture. Predstavljena zgodba omogoča obogatitev predmeta zgodovine, saj predstavlja splošno nepoznane znamenitosti Pirana iz različnih časovnih obdobij ter preko njih opozarja tudi na razvoj civilizacijskih običajev skozi čas.
Film izrisuje tudi kontrast med digitalnim in analognim svetom, ker je jezikovno bogat – tako v narečjih kot pri uporabi tujk, žargona in slengizmov – pa ponuja tudi široke možnost jezikovne analize. Zaradi izjemne glasbe film predstavlja kakovostno podlago za podajanje snovi pri predmetu glasbene vzgoje – poleg učenja o klasični glasbi tudi za spoznavanje vloge glasbe v filmu, stopnjevanja napetosti in podpore naraciji.
Dve skladbi posnela skupina LPS
V filmu nastopi tudi pevec slovenske glasbene skupine LPS Filip Vidušin, glasbena skupina LPS pa je za film posnela dva singla – Nekaj novega in Počakaj me – tako so naslovili tudi svojo novo ploščo, ki so jo izdali letos marca.
Igrajo