Mirai

Mirai no Mirai

Mamoru Hosoda, Japonska, 2018, 98 min, animirani, v japonščini s slovenskimi podnapisi, 8+

Ko štiriletni deček Kun dobi sestrico Mirai, se mu zdi, da mu je vzela ljubezen staršev. V čarobnem vrtu, kjer lahko potuje skozi čas, sreča najstniško sestro iz prihodnosti in se nauči, kako biti veliki brat in kako živeti s sestro dojenčico. Nominacija za oskarja za najboljši celovečerni animirani film.

Zgodba

Mali Kun preživlja srečno otroštvo vse do trenutka, ko se rodi njegova sestrica Mirai. V središče zanimanja staršev takrat vstopi deklica, on pa postaja čedalje bolj ljubosumen in se počasi zapira vase. Zatočišče rad poišče na vrtu, kjer raste čarobno družinsko drevo, in nenadoma ga odnese v fantazijski svet, kjer se preteklost in sedanjost pomešata. Tam drugega za drugim sreča svoje sorodnike v različnih življenjskih obdobjih: mamo kot majhno deklico, pradedka kot živahnega mladeniča in sestrico kot najstnico.

Prek teh dogodivščin Kun pride do pomembnih spoznanj o sebi.

Izjave avtorja

»Moj glavni vir navdiha za ta film je bil čas, ki ga preživljam s svojima otrokoma.«
– Mamoru Hosoda

»Družina je vznemirljiva tema in neusahljiv vir navdiha.«
– Mamoru Hosoda

»Film pripoveduje zgodbo o bratu in sestri. Deček nekega dne dobi sestrico. Njegovo začetno navdušenje kmalu preraste v zavračanje male vsiljivke, ki ga tako rekoč oropa pozornosti staršev. Na majhnem vrtu za hišo se zvrstijo nenavadna srečanja: tam vidi svojo mamo v otroških letih, nato svojega pradedka kot mladeniča. Ob razburljivih pustolovščinah s sestro iz prihodnosti (starejšo različico male dojenčice) se začnejo Kunova občutja spreminjati in do konca filma njegov odnos do Mirai doživi preobrazbo. Spoznal sem, da je življenje naših otrok kljub generacijskemu prepadu zelo podobno našemu. Ko sem postal oče, sem presenečen ugotovil, da otrokom govorim iste stvari, kot so jih meni govorili starši, prav tiste, ki sem se jim tako dolgo upiral. Kaj drugega se v tem ponavljanju življenj prenaša iz generacije v generacijo, od staršev na nas in od nas na naše otroke, če ne brezkončna neprekinjenost bivanja? S hišo, vrtom in povsem običajno družino sem želel vzbuditi občutek tega velikega bivanjskega kroga in kroga življenja, ki ga tkemo vsi, vsak posebej. Najpomembnejših življenjskih tem se rad lotevam tako, da izhajam iz drobnih dogodkov. Z uporabo razvedrilnega medija sem želel raziskati novo izrazno sredstvo, ki bi bilo v koraku s konceptom družine v njenih najnovejših oblikah. In čeprav film morda na zunaj ni nič senzacionalnega, je izraz moje globoke osebne ambicije.«
– Mamoru Hosoda

O avtorju

Mamoru Hosoda se je rodil leta 1967 v Tojami na Japonskem. Po diplomi na Kolidžu za umetnost v Kanazawi se je pridružil studiu Toei Doga (zdaj Toei Animation Co., Ltd.) in se podal na profesionalno pot animatorja. Leta 1999 je režiral svoj prvi kratki, dvajsetminutni film Digimon Adventure, ki je doživel kinematografsko distribucijo. Leta 2000 je režiral njegovo štiridesetminutno nadaljevanje Digimon Adventure: Our War Game! in po zaslugi inovativnega, sodobnega sloga pritegnil pozornost kritikov. Vanj je uvedel tudi teme, ki so se pozneje v njegovem delu redno ponavljale. Kmalu zatem se je osamosvojil in kot režiser leta 2006 sodeloval pri filmu The Girl Who Leapt Through Time (filmski priredbi znane novele Yasutake Tsutsuija). Film je požel veliko navdušenja in njegov uspeh je presegel vsa pričakovanja: na japonskih platnih se je vrtel kar eno leto. Nato je bil prikazan v številnih drugih državah, med drugim v Franciji, kjer je občinstvo spoznalo Hosodovo delo na velikem platnu. Leta 2009 je režiral svoje prvo avtorsko delo Summer Wars, ki po estetiki spominja na Digimon. Leta 2011 je Hosoda v sodelovanju z Yuichirom Saitom (producentom, ki ga spremlja že vso kariero) ustanovil svoj animacijski studio, Studio Chizu, in se postavil na čelo novega gibanja na področju kinematografskega animiranega filma. Prva produkcija studia, film Volčja otroka (2012), in njegov naslednik The Boy and the Beast (2015) sta utrdila Hosodovo priljubljenost na Japonskem in po svetu, predvsem v Franciji.

Recenzije

»Mirai, najnovejši animirani celovečerec japonskega režiserja Mamoruja Hosode, ukrivlja prostor in čas, da doseže dvoje: spregovori o odraščanju otroka, pa tudi o postopnem odraščanju družine in vsakega posameznika v njej.«
– Emily Yoshida, Vulture

»Fantazijski anime, ki učinkuje kot ustekleničena čarobnost otroštva.«
– Phil Hoad, The Guardian

Bodite obveščeni o dogajanju
v Mestnem kinu Ptuj