Sara Kern, Slovenija / Avstralija, 2022, 80 min, podnapisi, 14+
Prvenec v Avstraliji živeče slovenske režiserke je topla in tankočutna zgodba o deklici, ki se spopada z nepredstavljivo izgubo. Film je svetovno premiero doživel na Berlinalu. Vesna za najboljšo režijo in glavno žensko vlogo ter nagrada Art kino mreže Slovenije na Festivalu slovenskega filma 2022.
Moja je mirna in bistra desetletnica, ki z očetom Milošem in sestro Vesno živi v predmestju Melbourna. Družina je nedavno izgubila mamo, praznina pa se močno zažre v njihov vsakdan: oče je zmeden in izgubljen, dvajsetletna sestra Vesna, ki je Mojino značajsko nasprotje, pa se noče sprijazniti s svojo nosečnostjo, zato drsi v žalost, jezo in depresijo. Moja se odloči, da bo stvari vzela v svoje roke: za dojenčka bo kar sama poiskala obleke in igrače. To jo pripelje do Mirande in njene hčerke Danger, ki sta povsem drugačni od njene družine – živahni, veseli, zgovorni. Moja se naveže nanju, vendar se kmalu znova pogrezne v družinske težave. Vesna v pričakovanju poroda sestri razkriva zapleten odnos z mamo. Čuti krivdo, ker ji ni zmogla pomagati. Bosta Mojina vztrajnost in prihod novega družinskega člana lahko prinesla svetlobo v temo?
V celovečernem prvencu se Sara Kern (Srečno, Orlo!) spoprijema s temo družinskih odnosov, smrti in žalovanja s toplino in tankočutnostjo, s katero razkriva paleto čustvovanj svojih filmskih protagonistov. Film je bil premierno predvajan v sekciji Generation Kplus na Berlinalu.
Utemeljitve nagrad
Vesna za najboljšo režijo: Sara Kern
“Režiserka ustvarja doživeto nasprotje med mlado sestro, ki prezgodaj prevzema breme odgovornosti, in starejšo sestro, ki te odgovornosti ne sprejema in je izrazito romantičen, tragičen lik, nekje ob njiju pa se izgublja disfunkcionalni oče. Izrazito intimističen pristop, zlit v eno s kamero, igralci in zvokom, se preko realističnega pristopa odpira v skoraj simbolno subjektivno doživetje.”
Vesna za najboljšo glavno žensko vlogo: Loti Kovačič za vlogo Moje
“Med pogrešanjem izrazitih dramskih ženskih likov v letošnji filmski beri nas je s svojo prezenco, skrivnostnostjo, igralsko doslednostjo in fotogeničnostjo očarala mlada Loti Kovačič. Čutimo, kako se bolečina in težko soočanje s tragedijo mamine smrti v njej borita s plemenitostjo, skrbjo za družino in voljo do življenja.”
Nagrada Art kino mreže Slovenije
“Kot za vsako zimo pride poletje, tudi smrt poraja novo življenje, a ni vsaka smrt naravna in ni vsako rojstvo zaželeno. Režiserka s pretanjenim čutom in globokim razumevanjem mlade osebe vodi glavno igralko skozi zahtevno vlogo otroka, ki preveliko breme prevzema bolje od tistih, ki bi ji z bremenom bili dolžni pomagati. Odlična fotografija in kamera še poudarjata tesnobno situacijo, a na koncu vendarle ostane upanje za novo poletje.”
Teme za pogovor
smrt, žalovanje, odsotnost matere, materinstvo, sestrski odnos, (nezaželena) nosečnost, odsotni oče, prevzemanje odgovornosti, menjava družinskih vlog, družinski odnosi, zaupanje, zdomstvo
Uporabno pri predmetih
razredna ura, psihologija, slovenščina, angleščina, sociologija, filozofija, film, filmska vzgoja